Pontus-träning

Tränade privatträning för Pontus igår. Tränade i 1 timme och 40 minuter! Rippert var riktigt svettig och trött när vi var klara, haha. Svetten droppade från honom :)

Uppvärmningen gick ut på att han skulle slappna av i bettet och inte spänna sig mot det. Först gick det sådär, men efter ett tag släppte det lite. Sen ville Pontus känna lite på honom, och fick massa beröm att han blivit mycket bättre. Fast han är väldigt spänd i vänster varv... Men i slutet blev han mycketmycket bättre!

Sen hoppade jag en lång studs med 7 hinder och 3 sockerbitar. Det tyckte han var svårt, för han var tvungen att ändra sin hoppstil och inte slänga sig över hinderna utan mer hoppa uppåt. Vi avslutade på ungefär 1 meter.

När jag hoppat klart ville Pontus galoppera lite på honom, så då gjorde han det. "Uppfostrade" honom lite, haha. Sen var det min tur! Som avslutning fick jag hoppa ett litet hinder. Där jag skulle komma i galopp sen sakta av till trav en bit innan så han själv fick taxersa och sköta allt. Han hoppade i alla lägen! Till slut la hindert på 120 och först kom han stort, sen nära och sista gången- jäklar vilket språng! Fick hålla om ordentligt med benen för att inte flyga av, haha! Han sköt verkligen upp ryggen och var högt över hindert!
SUPER HÄST <3


Bild från tävling i sommras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0