Dag 2: När och varför jag började rida

När jag var runt 4 1/2 år så började jag prata mycket om hästar och att jag ville rida. Det fick jag inte för jag var förliten. När jag sen fyllde 5 så fick jag börja på knatte ridning i Lomma. Det var jätte kul dom första gångerna! Äntligen få rida. Men jag tröttnade snabbt för jag ville rida själv, i trav och galopp och allt! Men deg enda vi fick göra var att skritta med ledare... Tråkigt!
Vi skrev upp mig på kö till Löddeköpinge ridklubb och kom in direkt! Där fick man rida utan ledare, gisaa om jag var lycklig?! Mamma var mindee glad ;)
Kommer ihåg min första lektion i Lödde, jag red Lillan, gammal och busig b-ponny gör allt för lite mat! Jag 5 år, bara skrittat med ledare red nu utan. Vi red ute och man kan väll säga att vi stod nog mer och åt den lektionen än red, haha! Men det vat det bästa jag varit med om! Jag fick rida SJÄLV!
Sen dess var jag fast. Har alltid ridit alla busiga och lite svårare hästarna. Dom som ingen annan vill ha.

Lillan på bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0