Dagens ridpass

Precis ridit min fina häst. Är nöjd med passet. Han fick galoppera ganska mycket eftersom han vilat två dagar och ska bara skritta imorgon.

Började med att trava fram på lång tygel i friskt tempo några varv. Sen fick han galoppera några varv där jag stod i fältsists sedan bågra varv där jag satt. Gjorde lite galoppombyten och tempoväxlingar i galoppen. Hade honom inåt och utåtställd men öven rakriktad.
Efter ett tag saktade jag av till skritt och gick in på en volt där jag sen fattade trav och travade några varv och sedan samma sak i galopp. För att få honom avspänd och mjuk och använda sin rygg.
Som avslutning travade jag på en 8-volt med långa tyglar och både utåt och inåt ställd för att sedan rakrikta och trava på större volt.

Jag tycker han skötte sig fint med tanke på att han vilat 2 dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0