Galopp galopp

Galopperade 4 varv runt sjön idag med min vilda häst! Han vart riktigt pigg och glad.
Förstår inte vart han får all energi från. Jag rider och rider för att hålla honom i trim och få honom nått sånär trött, men lyckas aldrig... Haha!

Efter jag galopperat 4 varv fick han trava av sig lite i låg form och lugna ner sig lite och börja vila på steget. Detta gick riktigt bra. Han lyssnade väldigt fint och vilade verkligen på steget. Min fina kille. Nu ska han hårdtrimmas hela veckan så han är i fin form på lördag då det är tävling! 100 & 110.

Imorgon ska Rippert få gå ett riktigt hårt dressyrpass. Ska jobba honom först i hög form och sedan avsluta i låg form. Mycket trav, skänkelvikningar och halvhalter står på schemat!


Finaste <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0