Pay and ride

Var på pay and ride i Viarp idag, hoppade 100 och 110. Debutterade 110, har aldrig tävlat på den höjden innan. Desitom på vanligt tredelat bett!

Är riktigt nöjd med dagen. Framtidningen kändes jätte bra och även framhoppningen. Han hoppade fint och jag red ganska bra.

100: 1 stopp + 1 pet. Stoppet var helt mitt fel. Red inte alls till hindert. Rivningen var lite slarv av honom. Resten av banan gick helt okej. Fick inte riktigt till flytet men är ändå ganska nöjd.

110: 1 pet, sista hindert. Detta var en av våra bästa rundor! Han hoppade riktigt fint på framhoppningen, riktigt taggad. Inne på banan var han lika taggad och hoppade högt och fint över hinderna! Rev tyvärr sista i kombinationen (som även var sista hindert) pga att det blev lite taigt och jag rätade inte upp mig så han hann inte upp med frambenen.
Men är riktigt nöjd med rundan!

Jag älskar verkligen min fina och underbara häst över allt annat <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0