Störnings moment...

Stör mig på människor som dömer utan fakta. När folk tillexempel dömmer en och ska rätta en på grund av vilket bett man har. När folk inte vet bakgrunden bakom bettet ska man inte yttra sig. Man har ingen som helst rätt till att säga att det är fel eller inte.

Jag vet att pessoa bett inte är bra. Men ett tag var det det ända som funkade inom hoppningen. Jag använde det 1 gång/vecka. Nu behöver jag inte det längre för jag har lärt mig rida honom.
Men Rippert är svårriden och stark, därför behövde jag pessoa i början.

Jag har testat mängder olika bett och det var just pessoa med hävstångseffekt som funkade. Det var min hopptränare, som tävlar på internationell nivå, som sa att jag skulle ha detta bettet.

Men folk som inte vet bakgrunden till varför en person har ett visst bett har ingen rätt att yttra sig. Visst, man kan fråga VARFÖR men Inte dömma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0