Underbara häst

Så underbart ridpass idag! Rippert gick som en klocka näst intill hela passet.
Red först ett varv runt sjön där jag tränade fattningar, skritt - trav - skritt - trav. Där han skulle ha huvudet högt hela tiden och inte kasta sig in i fattningarna och avsaktiningarna. Gick helt okej!

Sen red jag i paddocken. Gjorde först samma sak som jag gjorde när jag red runt sjön. Det gick faktiskt bra. Gjorde det i skritt och trav och när jag fick till en bra känsla och när han gjorde som han skulle så gick jag över till att rida honom i låg form där han verkligen får jobba med ryggen. Red på volter, ått-volt och lite skänkelvikningar. Han lyssnade jätte bra och var väldigt sammarbetsvillig. Älskar att rida honom när han är så! Alltid kul att rida honom men ännu roligare när han försöker och vill göra rätt.
Gjorde först dessa övningar i trav och sen fick han galoppera lite på volter både inåt och utåtstäld. Större och mindre volter. Större och mindre galopp. Gick jätte bra och fick riktigt fin galopp :)

Sen fick han trava lite till. Och shit som han verkligen anväde ryggen! Riktigt stadig och fin i formen! Kändes verkligen som att flyga fram. Älskar min fina kille så oerhört mycket. Han är verkligen världens bästa i mina ögon.



/ Mathilda Planensten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0