Pontusträning

Igår tränade jag markarbete för Ponuts och det gick faktiskt ganska bra! Rippert skötte sig och jag fick massa beröm, super kul när andra också ser att det går framåt för en :)

Vi började med att trava över två bommar som låg på medellinjen och där skulle vi få att hästarna sträckte ut över bommen så dom inte tig det där sista lilla steget. Först gick det sådär men i slutet gick det super! Sen skulle vi göra samma sak i galopp och det gick inte riktigt lika bra, men vi kämpade på. Rippert har svårt för att verkligen galoppera utan att bli springig. Så det fick han jobba mycket på igår.

Sen gick vi ut på spåret och gjorde öppna i trav och galopp. I trav gick et helt okej men i galoppen gick det inte vidare bra. Rippert ville inte alls sammarbeta och brydde sig inte om att jag sa åt honom att göra det. Så det blir träning på det!

När uppvärmningen var klar började vi hoppa en liten bana. Vi hade ett hinder med travbom framför på ena långsidan sen en oxer med travbom framför och bom efter snett igenom och sedan ett räcke längs andra långsidan. Först så hoppade vi lågt för att känna på hinderna och vägarna. Rippert skötte sig helt okej, blev lite småstark efter hinderna men jag hade ändå kontroll.
I slutet hoppade vi första hindert på 115, oxern på 110 och sista räcket på 110 och det gick riktigt bra! Super duktig var han :):)

Är nöjd med träningen och det var Pontus också!
Fick massa beröm från Håkan i stallet att jag och Rippert såg mycket mer samspelta ut nu och att han tyckte vi hade utvecklats massor på bara 1 vecka, super kul att höra! :)



/ Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0